fredag 20 mars 2009

Sleep on and dream of love

Caroline berättar att hon haft en ganska underlig feberdröm om Morrissey, vilket man ju har ibland. Jag drömmer själv om Morrissey ett par gånger i månaden, så jag vet hur det kan vara. Medan Caroline i sin dröm lät sig bli förförd av Morrissey, brukar mina drömmar gå ut på att vi sitter och pratar med varandra eller spelar brädspel. Vi har varit ute och kört bil också, Morrissey har tokkört sin Jaguar genom Los Angeles och bränt rödljus. Vi har gått på gallerier och besökt boxningsklubbar, sett på fotboll hemma hos Boz Boorer och köpt slipsar. I mina drömmar äter Morrissey ibland varmkorv . Jag tror anledningen till det är att han brukar förbjuda varmkorvsförsäljning på sina konserter. Kan också vara så att korven inte bara är en korv i min dröm, men det tror jag inte.

I en dröm låg Morrisseys kille naken i sovrummet medan jag och Morrissey satt i vardagsrummet och kollade på fotboll och drack vin. Mitt i andra halvlek reste sig Moz upp, klappade mig på knäet och sade att det var dags för honom att gå och lägga sig. Det var skjutdörrar in till sovrummet, och i den lilla glipan mellan dörrarna kunde jag se hans kille (jag tror det var Jake, är inte säker) dra undan täcket i den stora sängen. Morrissey sköt igen dörrarna bakom sig med ett ursäktande leende. Jag minns att jag kände mig väldigt övergiven och oälskad. Jag drabbades också av vetskapen attb Morrissey aldrig skulle nöja sig med bara mig. Han skulle vilja ha något fysiskt, vilket jag skulle vara oförmögen till.

Det är fler än jag och Caroline som drömmer om Morrissey. Ryan Adams skrev ”Chin Up, Cheer Up” efter att ha drömt om Morrissey.


LAMF – drömmer du om Morrissey någonting?

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag har varit morrisseys hemliga flickvän i ett antal drömmar. han var en mycket spännande älskare minns jag.

Anonym sa...

Det var längesen jag drömde om Mårran och aldrig har det varit särskilt intimt (jag är mer hämmad i mina drömmar än i verkligheten, konstigt nog). Jag drömmer nog oftare om Bruno K Öijer än Morrissey och det känns rätt konstigt.