söndag 1 mars 2009

Veckans bokskörd

Stora bokrean drog igång under fest och gamman, och folk gick man ur huse för att köpa Stora läkarboken, en och annan Clive Cussler-spionare och kokböcker av kockar som skymtat förbi i Gokväll och lagat rödlistad fisk. Jag har stått där också, rödbrusig med flackande blick, och försökt hitta något. Men misslyckats. Jag har istället vänt mig till andra boknasare. Pocket Shop har en bra och demokratisk rea, där rubbet är nedsatt med 25%, och på Papercut har man ingen rea över huvudtaget. Veckans bokskörd således:

David Sedaris - Dress Your Family in Courderoy and Denim
- Barrel Fever
Haruki Murakami - After Dark
Steve Martin - Born Standing Up
Joakim Arhammar (red) - Är det Saltmannen?
Chuck Klosterman - Downtown Owl

Nästa vecka lägger jag fokus på David Foster Wallace.

1 kommentar:

Anonym sa...

Oh my, gratulerar till Sedaris, Murakami och Klosterman.
David Foster Wallace är jag förväntansfullt nyfiken på.