fredag 15 augusti 2008

En tsunami av populärkultur

God eftermiddag, mina små fuckbuttons. Mina försök att återgå till mitt normala liv fortgår, igår i ett potpurri av populärkulturyttringar. Kom hem, lyssnade på Kings of Convenience, läste litet Spider-Man, spelade sedan Gears of War, kollade på Iron Man, läste klart en Dave Eggers-bok, lyssnade på fler skivor, såg litet lätt BDSM-film, sedan tre avsnitt av Arrested Development innan jag lade mig och började läsa Jonathan Strange & Mr Norell. Sägas bör också att jag försökte se Star Wars Ep I: The Phantom Menace, men var tvungen att avbryta efter tjugo minuter när jag insåg att Jar Jar var ännu mer irriterande än jag mindes honom. Man kan säga att det var en perfekt storm av populärkultur, så pass mycket att det nästan, men bara nästan, blev överväldigande. Mycket angenämt. Det gör vi om ikväll! Fast på lyset!

Inga kommentarer: