tisdag 19 augusti 2008

"Well, whores will have their trinkets."

Farstagrenen var len och fin, men hissen vid Farsta var trasig, vilket kändes underligt och Polen. SL stod bakom mig i rulltrappan ner och släppte taget om rullstolen när vi inte riktigt var nere ännu, men det var okej och litet roligt. Farsta Centrum, denna utandning, denna oas, detta rövhål. En pizza som kanske inte var den sunkigaste, men som fyllde sin funktion och lämnade den rätta postpizzakänslan, och det är det som är det viktigaste.

Postpizzakänsla.

Den satt i hela vägen tillbaka också, och även en bit in på kvällen när jag stod på knä i soffan och gjorde mina höftsträckningar. Ner i Arrested Development-träsket i några timmar, sedan tjejlyssning av Ryan Adams ”Follow The Lights” och Mass Effect-grindande.

Tänker börja ha tjejaccessoarer i höst. Hårspännen, halsband, armband, diadem. Kanske också börjar köra katolsk skolflickeutstyrsel. Kanske. Det känns spännande. En plan! Skoluniform är syndens uniform.

JD fyller år idag. Grattis. I guess.

Läste något bjäffs om att det är bra att tanter tillåts ha sin sexualitet även i hög ålder. Allt det är fine and dandy I guess, men när ska det bli okej och accepterat att rörelsehindrade har sexualitet? Mer om det när jag känner mig lagom uppeldad/full. Kanske fredag eftermiddag.

Finns det något mer deprimerande än en kräftskiva som inte blir av? Funderar på full-tilt manskräftskiva med TG på lördag istället, men kanske ska höra med honom först.

Och jag är fullspäckad av omeprazol och Voltaren.

Inga kommentarer: