måndag 11 augusti 2008

I'll be waiting beside the phone, waiting for you.

När man sitter såhär i efterdyningarna av något som hade chansen att bli En Stor Grej I Ens Liv Men Som Egentligen Inte Blev Något Alls är det lätt, om man nu är som jag, att man försöker hitta en poplåt som beskriver den situation man just varit i - och i mitt fall grävt sig ur, för att slutligen kunna lämna hela grejen bakom sig och vidare. Så vilken låt kan bäst beskriva de två senaste månaderna? Är det kanske The Smiths "I Know It's Over"? Nä, jag hann ju aldrig egentligen känna något annat än kåtma. "Lover, You Should Have Come Over" med Jeff Buckley? Pja, textmässigt kanske, men den är för ledsen. Men så slog det mig. Som ett ton tegelsten. Det fanns en perfekt låt. När jag hittade den på min iPod igår eftermiddag lutade jag mig bara tillbaka i sängen och skrattade tills jag grät.

Vi illustrerar det hela med detta Gilmore Girls-relaterade klipp, bara för att vi kan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

haaaahahaha! fast buhuu! men det var ju för roligt att den låten har funnits på din ajpodd så länge och så var den bara krocklen! (och fnizz på gilmore.)

Steelwheels sa...

Ja jag tyckte det var lolz!