fredag 22 augusti 2008

I'm just sitting on a shelf

I somras bestämde sig min libido att jag skulle lyssna på She & Him, liksom ge det en chans, och min libido hade rätt - det var charmigt, gulligt och tralligt, och till och med så bra att jag lyssnat på den ganska ofta. Ibland kommer det en treplusskiva som man bara fortsätter lyssna på, skrev en Aftonbladetrecensent om Paolas soloskiva "Above The Candystore", och She & Hims ”Volume One” är exakt en sådan skiva. She & Him består av M. Ward och Zooey Deschanel, och man kan säga att det var på grund av den sistnämnda som min libido grep in.

En ganska stor invändning jag har är dock ”oh la la la”-kören i en av låtarna. Ända sedan jag var liten och hörde The Beatles ”You won’t see me” har jag fått ta till en mental skämskudde när jag hör ”oh la la la”-körer. Allt detta överskuggas dock av Zooey Deschanels adorability.

Inga kommentarer: